11 nov. 2017

Julmarknad och första snön

I går kväll började det snöa, och det passade bra för i dag var vi på årets första julmarknad.
Det var mycket fint att se. Handgjorda mössor, och stickade vantar och barnkläder. På dom två bilderna ser ni mig i tjockaste dunjackan, för nu är det kallt ute.
En liten flicka klappade en pyreneehund, den var den största hunden jag sett. Nådde mig till midjan...
Laman var helt tam och stod och slickade på ägaren.  Grisungarna var inte många veckor gamla och lekte i snön. Dom hade nästan som päls och var av en ras från Holland.
Eftersom marknaden var på ett gammalt militärområde, körde det runt gamla lastbilar från 2 världskriget. Man kunde också äta försvarets ärtsoppa för 10 kr.

Alexander har tidigare lagat min symaskin, men den här gången undrar jag om han klarar att få tillbaka alla delarna. Den var inte så dyr när jag köpte den, så jag hoppas han fixar den.




6 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut med snön och julmarknaden! Så långt har vi inte kommit här i söder, känns det som! Vilken jättegullig hund du har och i ett lite nättare format än den där pyreneehunden! Men den var också söt!
    Här har vi sol och ca 10 grader idag, får nog bli en eftermiddagspromenad!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja vintern kom plötsligt, nästan som beställt för nu börjar julmarknaderna. 10 plusgrader låter härligt...

      Radera
  2. Så mysigt att snön kom lagom till julmarknaden. Man kommer i "rätt" stämning då. Hoppas ni köpte varsin tallrik med ärtsoppa, det är gott och värmande i kylan.
    Håller tummarna att Alexander får ihop din symaskin.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vintern kom plötsligt. Det blev julkakor istället för ärtsoppa.

      Radera
  3. Så härliga bilder du lagt ut! Tänka sig att det redan var julmarknad hos er. Fint med snö en sådan dag ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer mera snö i morgon läste jag i tidningen. Nästa julmarknad är på lördag.

      Radera