7 okt. 2017

Hösten är på väg

Hösten är på full fart och då måste jag ordna med mina pallkragar.
Färgen har börjat lossna, men nu blir det en type färg som kostar 300 kr litern, och är garanti på i 16 år...Jag skulle nog ha klätt insidan med plast för att skydda mot fukten, men gjort är gjort så får vi se hur länge dom håller.
Hade lust att ha vildvin men på Plantagen menade dom det är för lite jord i pallkragen, och för kallt på vintern att dom överlever?.
I den närmaste är det planterat massa vårlökar av krokus, och perenner. I den bakersta har jag flyttat perenner från baksidan till framsidan, får se om dom klarar den flytten.

Efter flera dagars regnande kom solen, och den här fina regnbågen. Det är inte många sekunder den var där, men Erik sprang ut och hann ta några bilder.
Utsikten från sovrummet är vacker med gula blad på träden.
Det här stackars uthuset har sett sina bästa dagar, men ger inte upp kampen att hålla sig uppe. Âgaren har t o m satt upp stöd så den inte ska rasa, kanske bättre att riva och bygga en ny...

Det har varit en lugn vecka med några sjukdagar. Nu måste formen komma tillbaka fort för vi ska vara hundvakt i 2 veckor till grannens hund.




4 kommentarer:

  1. Vilken vacker regnbåge du fångat!
    Ja, nu gäller det att planera för kommande blomning. Jag ska nog ännu köpa några påsar lökar och se om jag kan få dem i jorden nästa vecka.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Härligt att få pyssla lite i trädgården.Blir fint när alla lökar börjar blomma till våren.
    Hoppas du får nya krafter så fort som möjligt.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken magnifik utsikt du har från sovrummet och vacker bild av regnbågen. Skönt att vara utomhus i den höga höstluften.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Så vackert ni bor och så fint du gör med lökar och perenner!
    Vi har just kommit tillbaka till hösten efter en solig vecka på Kreta!
    Kram, Monica

    SvaraRadera