2 juli 2017

Stugsemester

Det är första gången jag bloggar från mobilen,
Så vi får se hur det blir.
Vi är på Sverigesemester i Lindesberg, där jag kommer ifrån. Ligger 4 mil från Örebro i Västmanland.
Jag var 20 år när jag flyttade till Erik i Norge, och 22 år när vi gifte oss i rådhuset i Oslo.

Men nu bor vi i denna fina stuga
Stugorna ligger vid sjön Usken och är helt nyrenoverade.
Uskavi. se
Min brorsdotter och hennes sambo är delägare i en firma som säljer vattenscooter. På lördagen hade dom gratis provkörning för alla
som ville, och det var många. Tyvärr har jag ett brutit revben som håller på att läka, så jag höll mig på land.
Missionskyrkan i närheten av vår stuga har öppet café 3 dagar i veckan.

Det finns loppis och inne säljer dom hantverk, och handarbeten.

Handvirkade husvagnar, som har många fina detaljer. Till och med dragkrok, och går att stänga väggen med en knapp. Det är många timmars arbete som ligger bakom.

4 kommentarer:

  1. Du fick till ett fint inlägg med mobilen. Vilken fin stuga ni hyr och ni verkar har fint väder. Synd att du inte kunde prova att köra vattenscooter, men ni fick alldeles säkert trevligt ändå, alltid roligt att träffa släkten.
    (hoppas allt är i sin ordning när ni kommer hem i morgon, att uppgifterna är slutförda)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det blev ju ett jättefint mobilinlägg. Jag bloggade också från mobilen när jag var på Bornholm. Lite pilligt är det, men det går!
    Det var ju synd att du missade scooterkörningen, men det kanske blir flera tillfällen.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Skickligt av dig att kunna blogga från mobilen! Det har jag aldrig gjort.
    Ha en fortsatt fin semester!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Vilket mysigt ställe och så bedårande husvagnar, knasigt och gulligt på samma gång.
    Själv har jag ännu inte testat att blogga från mobilen, kanske för att jag helst skriver så lite som möjligt på de där pyttesmå knapparna. Det skulle förmodligen ta hela dagen.
    Du har lyckats jättebra!
    Allt gott och krya på dig
    /Anette

    SvaraRadera