23 juni 2017

Trevlig midsommar

Lånade bilden från nätet för att önska alla svenskar en fin helg.
Efter 35 år i Norge blir det firande av den norska varianten Sankthans,
som firas 24 juni.

I den delen av Norge vi bor i är det inte längre lov att göra upp brasa för att fira
p g a brandfaran. Det är synd för det är trevligt när folk tar med picknickmat och
har trevligt.
Det går riktigt bra med Annabelles nyopererade knä. Stygnen är tatt, och nu kan hon bli
med på korta promenader.
Nästa helg ska jag till Sverige och hälsa på min bror och hans 3 vuxna brn, som är glada i fart och spänning. Törs jag prova på att köra vattenscooter?


4 kommentarer:

  1. Glad Sankthans önskar jag dig trots eldningsförbudet. Här fick vi över 50 mm regn inatt, så här hade vi kunnat elda utan risk!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Hoppas du tar mod till dig och provar vattenscootern. Det ser ju så roligt ut!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Inför EUomröstningen var jag på allvar på väg att bosätta mig i Norge men hade nog haft svårt att klara mig utan midsommar. Hoppas ni hade en fin Sankthans ändå.
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Idag som först kom ditt blogginlägg upp i min blogglista.
    Nu önskar jag dig och din man fina dagar i Lindesberg.
    Kram från "syrran" i Sverige.

    SvaraRadera