9 maj 2017

Varierat resultat...

- Rävsvansar var är ni?
Inte växer dom fast dom stått ljust, varmt, fått vatten, och uppmuntring.
Dom här inneväxterna däremot trivs ute, fast det varit både kallt-varmt-hagel-snöregn-varmt.
Dom är helt äkta och billiga men växer så det knakar.
Här blommar det verkligen, fast dom var i rabatten när vi flyttade in för 2 år sedan. Tror dom tål vad som helst, jag har delat dom flera gånger och det har gått bra.
På söndag ska vi till Karlstad i Värmland på hundträff. Uppfödaren till vår cavalier har samlat hundar i alla åldrar från sin kennel, och andra, till picknick i stadsparken. Tar bara 2 timmar att köra dit från oss, och så kan vi handla lite billig fläskfilè med oss hem.

Snart ser det ut så här i Oslo
Norges nationaldag firas 17 maj.



4 kommentarer:

  1. Vart har dina rävsvansar tagit vägen, du får skälla lite på dem så kanske de kommer fram. Jag gick och skällde och muttrade på mina melonfrö jag satt, tyckte det dröjde för länge innan de kom upp. Och det hjälpte :)
    Vilken trevlig söndag ni har att se fram emot....hoppas på fint väder. Köp med dig lite isterband hem också när du ändå är i Sverige.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jaså rävsvansarna vill inte! Det var ju konstigt, men de kommer nog ska du se.
    Så kul det låter med cavalierträffen. "Vår" lilla Keila växer och frodas och är väldigt glad och tillgiven. En riktigt trevlig hund!
    Ha det gott!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Härligt med nationaldagsfirande att se fram emot! Hoppas att ni får fint väder då! Här i Stockholm snöar det just nu ...

    SvaraRadera
  4. Hei Helenea, første gang jeg er inne på din blogg. Så koselig :) Og takk for kommentar på min blogg. Jeg har svart i dag. 17.mai ja, ikke lenge til nå. Får håper været blir ok, kjenner jeg er fornøyd bare det ikke regner. Blir nok å ta en tur til Oslo, koselig å se på livet og å lufte bunaden min. Ha en super dag :)

    SvaraRadera