9 apr. 2017

Rävsvansar och tullen

När jag var liten hade jag en gammal släkting som hade många krukor med rävsvans. Oj, så jag
beundrade dom frodiga svansarna, och kunde inte förstå att det inte var riktiga rävsvansar.
Idag fick jag äntligen tag på frön, har frågat i många år efter färdiga krukväxter, men inte hittat några.
Det är fortfarande frost på natten, så fröna får stå i solen i fönstret så länge.
Hoppas inte det är tullkontroll på väg hem till Norge på lördag. Det är ju inte så lätt att bevisa vad jag sått för frö, men jag har en påse till om det blir problem.
Har lärt mig att sticka falska flätor, istället för den vanliga resåren nere på tröjor. Med falska flätor behöver man ingen egen flätpinne, och går mycket fortare.


1 kommentar:

  1. Rävsvans hade ju jag också i rabatten för många år sedan. De var ju riktigt dekorativa. Varför har jag inte haft det på så länge?
    Hoppas att det går bra med hemfärden.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera