7 apr. 2017

Påsklov

Nu är jag på påsklov i Lindesberg i Sverige. Jag har kvar 12 dagar i stugan som jag inte använde i mars, och måste ta innan golfsäsongen börjar. Internettet här i stugan fungerar inte alltid, så det gäller att passa på när det gör det.
Gick en runda i min gamla barndomsstad. Det är 35 år sedan jag flyttade härifrån till Norge. Det mesta har förändrats, i min gamla skola är nu supermoderna lägenheter, men den fina strandpromenaden är sig lik.
Den här mysiga hemslöjden ligger vid Lindesjön längs promenadvägen.
Den här lilla kråkungen följde efter mig när jag gick. Vi delade min lunchsmörgås på en parkbänk i solen. När hela familjen fiskmås kom och ville ha resten av lunchen fick jag gå därifrån.
Dukar 1 krona och gardiner för 5 kr är en bra pris i retroaffären. Dom har också skräddare som syr i blixtlås och lägger upp byxor. Det är inte vanligt längre.
Ett tråkigt garage kan bli så här mysig och ser mycket trevligare ut.
Veckans stickning är en tröja med en uggla på framsidan. Samma grundmönster som traktortröjan fast nu enfärgad.
Trevlig helg !






3 kommentarer:

  1. Se där, du kom in på bloggen till slut. Så mysigt att vandra runt i Lindesberg.Det är fint där. Min svägerska och hennes familj har bott där, så vi har hälsat på ibland.
    Uggletröjan blir fin, du har gjort om mönstret lite ser jag, inga flätor heller.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Jag har nog bara varit i Lindesberg på genomresa, men det är säkert trevligt där, i alla fall ser det fint ut på dina bilder.
    Ha en riktigt skön påskvistelse!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Så trevligt det verkar i Lindesberg med loppis och målade garage. Fina bilder på fåglarna. De verkar inte alls störda av kameran.
    Ha det så fint
    /Anette

    SvaraRadera