16 apr. 2017

Pallkragar och hundbus

Jag började att göra iordning 3 pallkragar bakom huset. Köpte 10 säckar jord, och 2 kogjödsel och hade opp i. Nästa morgon var det -8 grader på morgonen, och allt var stelfruset. Så det är bara att vara tålmodig till det blir varmare. 2 hallonbuskar mot väggen hann jag i alla fall med att gräva ned. Har flyttat dom 2 gånger redan, så jag vet inte om dom slår rot i pallkragen.
Vi passade grannens jack russel på förmiddagen, och tog då med hundarna till en hundpark med olika aktiviteter. Det var full fart i en timme...
...inget problem med balansen när dom hjälper varandra att våga högt upp. Det var nästan omöjligt att fota dom var som raketer hela tiden.
I eftermiddag kommer vår äldsta son Thomas hit på middag, och sen tar Erik med pojkarna på bio.
Thomas har blivit 27 år, snart 28, och bor 1,5 mil från Oslo centrum. Han tar lokaltåget på 20 minuter till jobbet i centrum.



2 kommentarer:

  1. Det blev en kall påsk! Dottern hade också tänkt så i dag i sina nya pallkragar som hennes bror snickrade till igår, men i morse hade vi -6 grader, så sådden blev inställd.
    Det är så roligt att ni har en likadan hund som Alessia och Edoardo skaffat sig. Tyvärr har lilla Keila redan haft något konstigt neurologiskt anfall som den rasen kan drabbas av, men vi hoppas att det inte kommer tillbaka.
    Ha en skön annandag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hoppas du haft en skön påskhelg med din familj. Men trist att det varit så kallt. I eftermiddag ska jag få hjälp med min odlingstunnel. Ny jord och gödsel ska köras in, ett par pallkragar ska också sättas in.
    Kram!

    SvaraRadera