24 apr. 2017

Måndag morgon

När jag vaknade i morse hörde jag ett ljud av någon som äter något förbjudet
NEJ... den tokiga hunden hade hoppat upp på en stol, upp på bordet och tuggat på viktiga papper sonen fått hos läkaren. Papper han väntat på länge. Det är mitt fel som inte serverade frukosten fort nog...
Ôppnade ytterdörren för att gå ut och höll på att blåsa bort

syns kanske inte men det snöregnade och blåste ordentligt. Igår tvättade jag vinterjackor som skulle hängas undan idag, nu måste dunjackan fram igen. Det blev en kort runda.
Det positiva är att tröjan är färdig. Erik gillar John Deer traktorer, dom är gröna med gula hjul. Då måste jag ju försöka sticka en, men han är delvis färgblind så han kunde inte se den gröna traktorn mot den bruna bottenfärgen. Helt tokigt egentligen att använda så mycket tid på en tröja, när den inte ska ges bort till någon. Kanske den får hänga på väggen i sovrummet.
Tänkte ta en lång stickpaus för jag tycker det stressar mer än är avkopplande. Men så vaknar jag med ont i halsen, och oväder ute, och har ingen lust att städa, så det kanske blir något litet, och enkelt på stickorna.

2 kommentarer:

  1. Haha...vad var det jag sa, du kan inte hålla dig borta från stickor och garn.
    Och dessa på små söta, gulliga valpar, vad de kan hitta på, hoppas ni kan läsa ändå vad som står på pappret, och att det inte låg någon medicin i kuvertet också. Lätt att bli förkyld i den här kylan. Krya på dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har haft funderingar på att tvätta min vinterjacka, men ännu behövs den, så det får vara ett tag. Min man var också färgblind och kunde inte skilja på brunt och grönt.
    "Var är min gröna tröja?", kunde han fråga.
    "Du har ingen grön tröja, men den bruna ligger i översta lådan".
    Han var till sjöss några år i ungdomen, men fick inte stå till ror p g a sitt defekta färgsinne.
    Ha en skön sista aprilvecka!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera